رگ الجزایر وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه

رگ: الجزایر وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه اخبار سیاست خارجی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری معرفی سیمرغ‌داران ، پرونده جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ بسته شد

آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد برپا شد.

معرفی سیمرغ‌داران ، پرونده جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ بسته شد

پرونده جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ بسته شد/ معرفی گروه تحریریه سایت داران

عبارات مهم : سینما

آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد برپا شد.

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن ماه؛ مراسم نهایی جشنواره فیلم فجر که با نیم ساعت تاخیر شروع شد با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت قرآن مجید همراه بود.

معرفی سیمرغ‌داران ، پرونده جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ بسته شد

مجری این مراسم طبق اعلام قبلی رضا رشیدپور بود؛ بخش اول برنامه با اجرای زنده یک قطعه موسیقی به وسیله رضا بهرام شروع شد و بعد از آن دبیر جشنواره ابراهیم داروغه زاده در سخنانی با اشاره به اینکه صحبت هایش ارتباط با جشنواره ندارد، گفت: شهریور سال ۵۹ را خیلی ها به یاد دارند که دشمن به کشور ما حمله کرد و بخش زیادی از کشور در اختیار دشمن قرار داده شد و هشت سال طول کشید تا آن ها را به مشکل از مرزهای خود بیرون کنیم. همین چند سال قبل دشمن های تلاش کردند جنگی دیگر در کشور راه بیندازند و دولتی به اسم داعش راه انداختند.

او افزود: ولی این بار عزیزان کشور تجربه داشتند و نگذاشتند که دشمن وارد خاک ما شود و من می خواهم به احترام آن ها و خانواده هایشان یک دقیقه بایستیم و آن ها را تشویق کنیم.

آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد برپا شد.

سپس سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه حاضر شد تا خبر ریاست جمهوری را قرائت کند.

در مراسم نهایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر حسن روحانی مدیر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را قرائت کرد.

پیام حسن روحانی به جشنواره ی فیلم فجر

معرفی سیمرغ‌داران ، پرونده جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ بسته شد

متن این خبر به شرح زیر است:«امروز، اهل نظر دیگر فرهنگ را فقط زیربنا یا صرفاً روبنای توسعة جوامع نمی ­دانند. امروز، «فرهنگ» هم زیربنا و هم روبنا هست. ما در جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ را به عنوانِ مهمترین مقصد و غایتِ برنامه ­های توسعه می ­شناسیم.

ظهور همزمان سه پدیدة: اینترنت، تلفن های همراه هوشمند، شبکه­های اجتماعی که جمع آنها سودای غلبه بر نظام رسانه ­ای و قلب و روح و فکر تمامی ساکنان کرة خاکی را دارند، دست ­اندرکاران سینمای ما را بر آن می ­دارد تا به مثابه محتوای فکری و هنری، این ابزار و امکانات را به کمال به خدمت بگیرند و سینمای مقتدرِ ما در این عرصه، ابتکار عمل را در دست خود داشته باشد! عرصه­ ای که جامعه در آن آگاهی خودش را جست وجو می ­کند.

آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد برپا شد.

سینما امکان نقد و گفت­ و­گو دربارة پرسشها و مباحث مهّم را جهت گروه ­های متنوع جامعه فراهم می ­کند و این شروع هر نوع بهبودی در زندگی و حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ماست.

مردم در عمقِ داستان­ های سینمایی به دنبال زندگی، هویت، رؤیاها، زحمت ­ها، خوش حالی ­ها و امیدهای خود می­ گردند. شاید این وجهِ سینما، از علل مهّم جذّابیّت ­های مردمی­ اش باشد. سینما می­ تواند چنین خوابیدن را جهت جستجوی جمعی – با هدفِ کمک به یافتنِ پاسخ ­های مردمِ ما فراهم کند. سینمایِ ما هرگاه که به ایفای چنین نقش و مسئولیتی نزدیک شده، توانسته است به جای تقلید، بر نوآوری­ های خودش تکیه زَنَد و آوازه­اش را در دنیا منتشر کند.

معرفی سیمرغ‌داران ، پرونده جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ بسته شد

سینما یکی از کارآمدترین ابزار فرهنگی و هنری است که بشر امروز جهت معرفی و انتقال خبر ­ها و مواریث و دستاوردهای تمدنیِ خود کشف کرده هست. امّا تمدنی می­ تواند امید به ماندگاری، باروری و بازتولید ارزش­ هایش داشته باشد که فرآیند انتقالِ توأم با ارتقاء خود را مدیریت کند، آن را حیاتی بداند، نسبت به نقاط قوت و ضعف خود از منظری استراتژیک، احاطه یابد و آنی از تزریق «امید» به جامعه غافل نشود.

سینمای ما باید حوزة فرهنگی و تمدّنیِ خود را مجدداً بشناسد و در عین اینکه همواره «فرهنگ دینی و ملی » و «مسائل ایران» مهمترین محور و موضوعش هست، به دنبال کسب سهمی هر چه فزون­ تر از میدان فرهنگ و هنر دیگر سرزمین ­ها و نیز اقتصادِ جهانیِ صنعت تصویر باشد! جهت نیلِ به این منظور، باید امکانات، توانایی ­ها و ظرفیت­های ملّی و بین ­المللی خود را هر روز ارتقاء بخشیم. در این زمینه، توسعة نیروی انسانی، توسعة سازمانی، توسعة منابع سرمایه، توسعة فناوری، فراهم سازی زیرساخت ­های حقوقی و تجهیزاتی، فعّال­ شدن در صحنة دیپلماسی فرهنگی جهان، بِرندسازی، بازارسازی و توسعة خلاق بازار و آخر طراحی و تدوین استراتژی ­های عرضة محصولات از مهم­ترین برنامه ­های سینمای کشور عزیزمان ایران ما خواهد بود. سینمایی که دیگر با مجموعه­ای از سالنهای­ نمایش تعریف نمیشود، بلکه وب سایت ­ها، شبکه ­های اجتماعی و بسیاری از تصویرافزارها که امکان پخش تصویر متحرک را دارا هستند، به نوعی در حیطة صنعت تصویر و سینما واقع می شوند.

سینمای ما باید با جذب انبوه جوانان با استعداد، خوش­ قریحه و اندیشمند از گسترة کشور عزیزمان ایران ­زمین، ریشه در خاک و سَر بر آسمان سایَد.

اشتغال­ زایی عظیم سینما، توانمندی آن در ایجاد نشاط و امید در جامعه و آموزنده بودن از ویژگی­ های این سینما هست. سینمای ما با بیان علمی و هنری پرسشها جامعه و نقد سیاست ­ها، رویکردها و عملکرد دولت و مؤسسات تأثیرگذار جامعه، می ­تواند عامل پیشرفت، توسعه و برطرف موانع پیش­روی جامعه باشد.

امام(ره) فرمودند: در جمهوری اسلامی همه باید با انتقادها و طرح اِشکال­ ها، راه را جهت سعادت جامعه باز کنند (صحیفة نور، جلد ۱۴، صفحه ۲۴).

سینما با بیان و طرح پرسشها و نظریات تازه می­ تواند جامعه را جهت مواجهة با آنها آماده سازد. با رفتن به فضاهای طبیعی و تاریخی سرزمین مان و نیز بازتاب و معرفی هزاران رسم و واقعة آیینی، دینی و ملّی به کمک پیشرفت صنعت گردشگری بشتابد و با نگاه دانش­بنیان باعث پیشرفت فناوری و توسعة استارت­ آپ­ها شود.

این سینما قادر است آرامش روانی به جامعه ببخشد، به حفظ ثبات اجتماعی و التیام گُسست­ها مرهم باشد، با­نشاط و نشاط­ آفرین باشد، قانون و اخلاق را که مؤلّفه­ های تنظیم­ کنندة روابط اجتماعی هستند، تحکیم بخشد، احساس امنیّت، استقلال و اقتدار ملی را تقویت کند، ولی خود نیز باید از امنیّت و آرامش خاطر درونی برخوردار باشد و دنیا را عرصه پرواز خود بداند. من سینما را بخش مهمّی از راه حل های پرسشها و پرسشها امروز و فردای کشور عزیزمان ایران و جوانان عزیزمان می دانم و نه مشکل!»

پس از قرائت خبر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که نسبتا طولانی بود، رشیدپور اشاره کرد که اگر رییس جمهور این قدر با سینماگران صحبت دارد، بهتر است هر از چندی دیدار داشته باشند و این دوری و دوستی خیلی خوب نیست.

محمد مهدی حیدریان: سینمای ما زنده است

سپس محمدمهدی حیدریان معاون وزیر و مدیر شرکت سینمایی در مراسم نهایی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر صحبت کرد.

متن سخنان مدیر شرکت سینمایی که از روی متن قرائت می شد به شرح زیر است:

«تبریک و سلام بر مردمی که امروز در مراسم خوش حالی شروع چهلمین فجر انقلاب اسلامی پرچم این نعمت چهل ساله را در نسیم نجواگر سرود جاودانه این مرز پر گهر و این سرای امید در گستره کشور عزیزمان ایران زمین به اهتزار در آورند و با درود بی کران به روح معمار خردمند انقلاب اسلامی و تبریک به مقام معظم رهبری در آستانه چهل سالگی این انقلاب شکوهمند.

سلام و خیر مقدم به بازیگران و صورت های معروف و سینماگران ارجمند، به مسئولین و خدمتگزاران مردم، به معاون اول مدیر جمهور، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نمایندگان و اعضای مجلس شورای اسلامی، و نیز شورای شهر، به همه اصحاب رسانه به خاص رسانه ملی و خبرنگاران گرامی که با همراهی ایشان، فراگیری و شکوه این دوره، بیش از پیش محقق و متجلی شد.

سلام و سپاس نثار همکاران تلاش گرم در شرکت امور سینمایی کشور و دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر.

سلام بر همه شما که آمده اید تا با هم ورق زرین دیگری را بر کارنامه سینمای پر افتخار سرزمین مان بیافزاییم.

به رغم رشد سیصد درصدی اقبال شما به دیدن فیلم ها، هنوز تا کسب سهمی درخور از اوقات شما راهی دراز در پیش داریم. ولی مردم ما در همه جای کشور عزیزمان ایران باید به سینما بروند و این بر عهده ما و همراهی و پشتیبانی سایر مسئولین در دولت و مجلس است که هر چه سریعتر امکان تحقق عدالت فرهنگی را در این عرصه فراهم سازند.

طبق آمار سی کشور در دنیا صاحب صنعت تولید فیلم هستند و کشور ما در این میان جایگاهی مطلوب دارد. ولی ما باید سهم خود را از جغرافیای فرهنگی و طبعاً از اقتصاد ده ها میلیارد دلاری صنعت تصویر بیش از پیش مطالبه کنیم. باید جهت تحقق آینده مطلوب به کمک سینما در عرصه های مختلف، خلق وقت کنیم. این خلق وقت ها، ایجاد جریانات اجتماعی می کند که به طور طبیعی آسیب پذیری و غافلگیری ما را در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی به حداقل می رساند.

لازمه این کار پایداری تصمیم های کلان و ثبات در سیاست هاست که به یاری خدا و همکاری صاحبان هنر و اندیشه برنامه جامع سینما تهیه شده است و من بعد چارچوب تصمیمات اجرایی را تعیین و تنظیم می کند.

آثار عرضه شده است در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، حکایت از آن دارد که این سینما حرکت خود را به سوی حرفه ایتر شدن، به خوبی استمرار بخشیده است و این خبر را به مخاطبین خود می دهد که سینمای ما زنده هست، چون جامعه ما زنده است و سینمایی به روز را طلب می کند.

حضور فیلم های خوش ساخت با مضامین اجتماعی ، کمدی، دفاع مقدس و مقاومت، در قالب های داستانی، انیمیشن و مستند- مجموعه متنوعی را به جامعه عرضه داشت که امید به آینده درخشان این سینما را بیش از پیش نمایان می سازد. فیلم های اجتماعی این دوره، ضمن نگاه نقادانه به پرسشها و معضلات جاری، هم از سیاه نمایی های مرسوم فاصله گرفته اند و هم با بیان سینمایی حرفه ای تر و هنرمندانه تر امیدآفرینی کرده اند.

کسی از دیدن فیلم های کمدی خجالت زده نمی شود. فیلم های کمدی این دوره را خوش ساخت و محترمانه-در عین پرداختن به مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می یابیم. فیلم های«دفاع مقدس» نگاه و تاریخچه بدیعی را به مردم- خاصه جوانانی که آن روزها و آن واقعه خطیر را ندیده اند- با هنرمندانه ترین بیان و فنی ترین وجوه، عرضه کرده اند. در عنوان سخت «انیمیشن» نیز توانسته ایم تا بخش عظیمی از عقب ماندگی تاسف بار خود از دنیا انیمیشن را جبران و راه ده-پانزده ساله ای را جهش وار با موفقیت طی کنیم و به مرزهای استاندارد جهانی بسیار نزدیک شویم. در عنوان فیلم های سینمایی موصوف به «مقاومت» نیز مضمون تازه ای را تجربه می کنیم که باید شاهد آثار آن، هم در افق پیش روی سینمای کشورمان و هم در سطح سینمای دنیا باشیم.

اما جوانان و فیلم اولی های این دوره، هم حرفه ای وارد صحنه شده است اند و توقع جامعه سینمایی و مخاطبین را از خود، ارتقاء بخشیده اند. سینمای آینده کشور عزیزمان ایران سنیمایی است متکی به نیروی جوان و ذهن خلاق آنان. به یاری پروردگار، برآنیم تا از سال آینده جشنواره مستقل فیلم های اول را نیز برپا کنیم.

از منظر برنامه ریزی و سیاست گذاری، توصیه بسیار مهم در این باره این است که رشد سینمای ما در تمامی ابعاد آن صورت گرفته است و منحصر به یک بخش از این صنعت و هنر بزرگ نبوده. این ها پیش درآمد هست، امیدوار کننده هست، ولی کافی نیست.

این سینمایی قدرتمند بیش از پیش با احساس مسئولیت اجتماعی وارد عرصه ها و شئون اجرایی کشور خواهند شد. تلاش خواهد کرد تا با پرهیز از تنش ها، مانع فرسایش فرهنگی و اجتماعی جامعه شود و در صدد خواهد بود تا از طریق بازخوانی مجدد نقش نهادهای مهم تولید کننده ارزش در جامعه، مرجعیت «فرهنگی» را احیاء کند و ظرفیت های خود را جهت گفت وگوی درون تمدنی و نیز با جامعه جهانی ارتقاء بخشد.

طبعاً چنین سینمایی با نگاه به آینده و نقد عالمانه-منصفانه و در چارچوب منافع مل می رود تا «کابوسهای» آفریده شده است جهت جوانان را به «امید» و «امیدواری» تبدیل کند. کابوس زدگی، دشمن خلاقیت، نشاط، کار و تلاش، ایده و ابتکار و هر گونه انگیزه اصلاح هست. درست برعکس «امید» و «امیدواری».

اگر ما «امید» در جامعه نیافرینیم، مرتباً آن را بازتولید نکنیم و براساس آن، آینده خود را ترسیم و معنا ننماییم، یقیین بدانید روز بیگانگان جهت جامعه ما، آینده مطلوب ارزش را تعریف، القاء و ترسیم خواهند کرد.

تمامی دست اندکاران صنعت تصویر کشور آماده اند و پرتوان به پیش خواهند رفت و از سرزنش های خارهای مغیلان، غم به قلبشان راه نمی دهند و این فرموده رهبری معظم انقلاب را ره توشه خود ساخته اند که: «سینما کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی دست شما سینماگران است.

و السلام.»

در ادامه این مراسم و بعد از صحبت رییس شرکت سینمایی، از جمشید مشایخی یاد شد که در بیمارستان خوابیدن است و پیامی ویدیویی جهت جشنواره منتشر کرده بود.

سیمرغ بلورین عالی ترین فیلم کوتاه به “حیوان” تعلق گرفت

اولین بخش اهدای جوایز سودای گروه تحریریه سایت با حضور رسول صدرعاملی یکی از اعضاء هیات داوران بود که گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین فیلم کوتاه به فیلم “حیوان” بهمن و بهرام ارک اهدا شد.

نامزدهای جشنواره ی فیلم فجر بدهید شرح هستند:

سیمرغ عالی ترین طراحی لباس

با حضور کمال تبریزی،بهرام بدخشانی،فرشته طائرپور،رسول صدرعاملی،حسن خجسته از داوران جشنواره اهدا شد به سارا خالدی زاده جهت “بمب،یک عاشقانه”.

نامزدهای این بخش عبارتند از:

“بمب؛ یک عاشقانه” سارا خالدی زاده، “خجالت نکش” رعنا امینی،”سوتفاهم” سارا سمیعی، “شعله ور” ، “مغزهای کوچک زنگ زده” مارال جیرانی.

سیمرغ بلورین عالی ترین طراحی صحنه

با حضور فرشته طائرپور،خسرو دهقان،رسول صدرعاملی،حسن خجسته،بهرام بدخشانی داوران جشنواره اهدا شد به عباس بلوندی جهت “سرو زیر آب”.

نامزدهای این بخش عبارتند از: “بمب” محسن شاه ابراهیمی،”تنگه ابوقریب” محمدرضا شجاعی، “دارکوب” آیدین ظریف، “سرو زیر آب” عباس بلوندی، “سوتفاهم” کیوان مقدم.

سیمرغ بلورین عالی ترین صورت پردازی با حضور خسرو دهقان، رسول صدرعاملی،حسن خجسته و بهرام بدخشانی از داوران جشنواره اهدا شد به سعید ملکان جهت “تنگه ابوقریب”.

نامزدهای این بخش عبارتند از: سعید ملکان “تنگه ابوقریب”، عباس عباسی “چهارراه استانبول”، فاطمه کمالی و زهرا کمالی “دارکوب”، مهرداد میرکیانی “شعله ور”، بابک اسکندری “کامیون”.

بهترین تدوین:

مهرداد خوشبخت “به وقت شام”، فرزاد هوتهم “دارکوب”، بهرام دهقانی و محمد نجاریان “عرق سرد”، مصطفی خرقه پوش “کامیون”،مهدی سعدی “مغزهای کوچک زنگ زده”.

سیمرغ بلورین عالی ترین صدابرداری با حضور داوران بخش سودای گروه تحریریه سایت اهدا شد به رشید دانشمند جهت “تنگه ابوقریب”.

نامزدهای این بخش عبارتند از: ایرج شهزادی “بمب،یک عاشقانه”، طاهر پیشوایی “به وقت شام”، رشید دانشمند “تنگه ابوقریب”، مهران ملکوتی “سوتفاهم”،مهران ملکوتی “مغزهای کوچک زنگ زده”.

سیمرغ عالی ترین صداگذاری با حضور داوران بخش سودای گروه تحریریه سایت که در این بخش محمدرضا فروتن، دیگر داور هم به این جمع پیوست، اهدا شد به علیرضا علویان جهت فیلم های “به وقت شام” و “مغزهای کوچک زنگ زده”.

نامزدهای این بخش عبارتند از: بهمن بنی اردلان “امپراتور جهنم”، علیرضا علویان “به وقت شام”، امیرحسین قاسمی “تنگه ابوقریب”، امین شریفی و بابک شکیبا “شعله ور”، علیرضا علویان “مغزهای کوچک زنگ زده”.

بهترین فیلمبرداری:

محمود کلاری “بمب”، حمید خضوعی ابیانه “تنگه ابوقریب”، علیرضا زرین دست “سرو زیر آب”، فرشاد محمدی “عرق سرد”، پیمان شادمانفر “مغزهای کوچک زنگ زده”.

سیمرغ بلورین عالی ترین جلوه های خاص بصری با حضور بهرام بدخشانی و رسول صدرعاملی داوران جشنواره به “چهاراه استانبول” فرید ناصر فصیحی اهدا شد.

نامزدهای این بخش عبارتند از: محمد لطفعلی “بمب، یک عاشقانه”، سید هادی اسلامی “به وقت شام”، حسن ایزدی، محمد برادران، جواد مطوری و محسن خیرآبادی “تنگه ابوقریب”، فرید ناصرفصیحی “چهارراه استانبول”، محمد خاکزاد “سرو زیر آب”، سینا قویدل “ماهورا” و “لاتاری”.

سیمرغ بلورین عالی ترین جلوه های خاص میدانی با حضور دکتر حسن خجسته،بهرام بدخشانی و رسول صدرعاملی از داوران این مناسبت اهدا شد به محسن روزبهانی جهت “تنگه ابوقریب”.

نامزدهای این بخش عبارتند از حمید رسولیان “ماهورا”، عباس شوقی “بمب؛ یک عاشقانه”، محسن روزبهانی جهت سه فیلم “به وقت شام”، “تنگه ابوقریب” و “سرو زیر آب”.

بهترین موسیقی متن:

کارن همایونفر “به وقت شام”، النی کاریندو “بمب”، حامد ثابت “تنگه ابوقریب”، بهزاد عبدی “دارکوب”، سهراب پورناظری “شعله ور”، کارن همایونفر “عرق سرد”.

بهترین نقش مکمل زن:

سحر دولتشاهی “عرق سرد”، سحر دولتشاهی “چهارراه استانبول”، لیلی رشیدی “عرق سرد”، نگار عابدی “دارکوب”، هدا زین العابدین “عرق سرد”.

بهترین نقش مکمل مرد:

سیامک انصاری “بمب”، فرهاد اصلانی “مغزهای کوچک زنگ زده”، پژمان جمشیدی “سوتفاهم”، جشمید هاشمپور “دارکوب”، مسعود کرامتی “چهارراه استانبول”، نوید پورفرج “مغزهای کوچک زنگ زده”

بهترین فیلمنامه:

“بمب” پیمان معادی، “سرو زیر آب” محمدعلی باشه آهنگر و حامد باشه آهنگر، “شعلهور” هادی مقدم دوست و حمید نعمتالله، “کامیون” کامبوزیا پرتوی، “مغزهای کوچک زنگ زده” هومن سیدی.

بهترین کارگرانی:

“به وقت شام” ابراهیم حاتمی کیا، “تنگه ابوقریب” بهرام توکلی، “دارکوب” بهروز شعیبی، “سرو زیر آب” محمد علی باشه آهنگر، “کامیون” کامبوزیا پرتوی، “مغزهای کوچک زنگ زده” هومن سیدی.

بهترین نقش اول زن:

سارا بهرامی “دارکوب”، باران کوثری “عرق سرد”، شبنم مقدمی “خجالت نکش”، ماهور الوند “چهارراه استانبول”، مهناز افشار “دارکوب”، هانیه توسلی “سوتفاهم”

بهترین نقش اول مرد:

امیر جدیدی “تنگه ابوقریب” و “عرق سرد”، امین حیایی “شعله ور”، رضا عطاران “مصادره”، سعید آقاخانی “کامیون”، نوید محمدزاده “مغزهای کوچک زنگ زده”.

بهترین فیلم:

“بمب” پیمان معادی و احسان رسول اف، “به وقت شام” محمد خزاعی، “تنگه ابوقریب” سعید ملکان، “دارکوب” محمود رضوی، “سرو زیر آب” سید حامد حسینی،”کامیون” کامبوزیا پرتوی، سعید سعدی “مغزهای کوچک زنگ زده”

در حاشیه

جمعیت زیاد که بسیاری از آن ها غیر سینمایی و غیر رسانه ای بودند و ورود آنها به طبقه همکف مرکز همایش ها باعث بی نظمی شده است بود.

این در حالی است که جای مشخصی جهت عوامل فیلم ها و نیز خبرنگاران در نظر گرفته شده است هست، ولی تعداد زیادی از مردم عادی که احتمالا از طریق یک برنامه تلویزیونی دعوت شده است یا از طریقی دیگر، موفق به ورود شدند که همه هم خواهان نشستن در سالن مهم بودند و همین باعث شد علاوه بر اینکه بعضی صندلی های خبرنگاران اشغال شود، شلوغی و ازدحام زیادی در سالن پیش آمد و دست اندرکاران اجرایی جشنواره موفق به بلند کردن مردمی که بعضی از آن ها به اسم نماینده ارگانی خاص به سالن آمده بودند، نشدند.

نکته قابل توجه درخواست کارت از سوی افرادی بود که پشت گیت ورود به مجموعه مانده بودند و عده ای هم گویا موفق به خرید و فروش کارت شدند.

اسحاق جهانگیری معاون اول مدیر جمهور و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی حیدریان مدیر شرکت سینمایی، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، محمود صادقی نماینده مجلس، پیمان معادی، ابراهیم حاتمی کیا، فرهاد اصلانی، سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلی رشیدی، لیندا کیانی، غلامرضا موسوی، سحر دولتشاهی، کامران ملکی، شبنم مقدمی، کامبوزیا پرتوی، محمد رضا فروتن، امین حیایی، رضا عطاران، مهران احمدی، محمدعلی باش آهنگر، فرشته طائرپور، سارا بهرامی، هومن سیدی، محمد حسین قاسمی، سیروس الوند، گیتی معینی، محمد خزایی، هادی مقدم دوست بخشی از میهمانانی هستند که در برج میلاد حضور دارند.

واژه های کلیدی: سینما | اسلامی | سینمای | جشنواره | سینمایی | سینماگران | جشنواره فیلم | انقلاب اسلامی | روابط اجتماعی | مجلس شورای اسلامی | سرود جمهوری اسلامی

معرفی سیمرغ‌داران ، پرونده جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ بسته شد

معرفی سیمرغ‌داران ، پرونده جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ بسته شد

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs